vrijdag 8 augustus 2014

6 tips voor een goede gezichtsverzorging

Een goede gezichtsverzorging is heel erg belangrijk. Ik heb een vrij droge huid, dus voor mijn huidtype is het nog belangrijker om het goed te verzorgen. Ik vertel jullie mijn tips voor een goede gezichtsverzorging.

    1. Gebruik een goede dag- en nachtcrème. Dit is een van de belangrijkste tips die ik kan geven. Als         je geen goede hydratatie geeft aan je huid, word het nooit beter. Ik gebruik zelf de dag- en nachtcrème         van Nivea Sensitive. Sinds dat ik dit ben gaan gebruiken is mijn huid zoveel verbeterd! Je hoeft natuurlijk       niet meteen een duur merk te kopen, maar ik heb gemerkt dat de crèmes van Kruidvat eigenmerk niet           goed werken bij mij. Daarom ben ik overgestapt naar Nivea.

2. Scrub regelmatig. Regelmatig scrubben is ook heel belangrijk. Ik deed dit eerst nooit omdat ik dacht dat dan het beetje vettige wat ik op m'n huid had, er dan toch weer af zou gaan. Maar sinds ik regelamtig mijn gezicht scrub gaat het veel beter dan ik had gedacht. Je moet natuurlijk niet 4 keer per week gaan scrubben, maar 1 a 2 keer per week is goed genoeg.  Ik gebruik gewoon de scrub van de Wibra, en dat gaat al prima. Ik weet dat die scrub misschien niet goed genoeg is, dus binnenkort ga ik een andere kopen!

3. Gebruik regelmatig een masker. Maskers zijn bedoeld om je huid te hydrateren of te reinigen. Als je dus een vettige huid hebt, kun je beter kiezen voor een reinigend masker. Als je een wat drogere huid hebt, ga je voor de hydraterende maskers. Zelf gebruik ik altijd de maskers van dr. van der hoog. Het fijnste vind ik Big Fun Bubblegum. Deze voedt mijn huid heel goed en na afloop is het helemaal zacht. Gebruik niet te vaak een masker, maar gewoon 1 keer per week.

4. Reinig je gezicht goed. Dit is denk ik wel de belangrijkste tip die ik kan geven. Zonder goede reiniging word je huid nooit zacht en egaal. Het betekent niet dat je meteen geen puistjes meer krijgt, maar het zal wel minder worden. Als je je huid reinigt verwijder je alle bacteriën van je gezicht, en zonder die bacteriën komen er ook minder puistjes.

5. Gebruik bij potten een spateltje. Om nog meer bacteriën tegen te houden, is het verstandig om niet met je vingers in potten met crème te gaan. Door de bacteriën op je handen, breng je ze via de crème over op je gezicht.

6. Was je handen regelmatig. Ook dit is er belangrijk. Door je handen te wassen verwijder je bacteriën die je weer over had kunnen brengen op je gezicht.

Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben gehad. Als je zelf nog meer tips hebt, laat het dan even achter bij de comments. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten