donderdag 26 juni 2014

Tekenfilms van vroeger


Vroeger leken de tekenfilms of series veel leuker als nu. Als ik ze nu terig krijg voel ik me echt weer een kind. Hier een paar voorbeelden:
Rocket power. Dit was nou echt een leuke, simpele tekenfilm. Deze serie is uitgezonden tot 2004. Het word dus al 11 jaar niet meer uitgezonden! De serie gaat over Otto Rocket en zijn zus Reggie Rocket, die samen met hun vrienden Maurice Rodriquez (Twister) en Sam Dullard (The Squid) wonen in een stad aan de kust, "Zeekust" genaamd. Deze vier vrienden houden zich bezig met verschillende sporten.
Beugelbekkie


Eigenlijk vond ik deze tekenfilm vooral leuk omdat de hoofdpersoon Sharon heet, zo heet ik namelijk ook. De serie werk van 2001 tot 2004 uitgezonden. De hoofdpersoon is het blonde pubermeisje Sharon Spitz. Haar beugel is magnetisch, waardoor ze in lastige situaties terechtkomt maar soms ook geholpen wordt. Wisten jullie dat de stem van Sharon word ingesproken door Angela Schijf? Bekend van o.a. Flikken Maastricht.
Catdog


Deze serie heb ik nooit helemaal gesnapt. Een kat en een hond die aan elkaar zitten? Het heeft gedraaid van 1998 tot 2004. De serie gaat over een soort Siamese tweeling. De ene kant is Cat, een intelligente en rustige kat, de andere kant is Dog, een naïeve, maar optimistische hond. De twee zitten aan elkaar vast voor de rest van hun leven, hoewel het twee totaal verschillende personages zijn.
Fairly odd parents


Dit kijk ik nog steeds, haha.  De serie gaat over een tienjarig jongetje dat in het geheim drie feeënpeetouders heeft, Cosmo, Wanda en hun baby Poof, die al zijn wensen vervullen. De titel is een woordspeling: Cosmo en Wanda zijn "fairy godparents" (feeënpeetouders) en ook "fairly odd parents"  (tamelijk vreemde ouders). De serie werd uitgezonden vanaf 2001 en word nu nogsteeds uitgezonden.
Phineas and Ferb


Oke, ook dit kijk ik nog wel eens. De serie draait om de uiterst creatieve stiefbroertjes Phineas en Ferb. Het is zomervakantie, dus de twee hebben een hoop vrije tijd over. Elke dag verzinnen ze wel weer iets nieuws om de dag mee te vullen, zodat verveling nooit optreedt. Onder hun acties vallen onder andere het bouwen van achtbanen in hun achtertuin, het vinden van een mummie, de Eiffeltoren beklimmen. Hun zus Candace daarentegen, is het stereotype van een tienermeisje, en is totaal niet blij met de creatieve ideeën van haar broertjes. Candace probeert dan ook in vrijwel elke aflevering haar moeder zover te krijgen dat ze komt kijken naar de streken van Phineas en Ferb, om de ideeën van de jongens een halt toe te roepen. Echter, wanneer moeder eindelijk aan Candace' geklik toegeeft en naar huis gaat om de situatie zelf te beoordelen, blijkt zodra ze arriveert de creatie van Phineas en Ferb reeds te zijn verdwenen en duidt niets er meer op dat de twee een fractie eerder nog bezig waren met (uiteraard door moeder verboden) activiteiten. De serie is in Nederland begonnen in 2008 op Jetix. Wie kent Jetix nog, haha. 
Totally Spies
                                      
Door deze serie wilde ik ook altijd een spion worden. Ik vond het altijd leuk als ze renden en je hoorde de hakken op de grond. De serie werd uitgezonden van 2001 tot 2008. De serie draait om drie studenten uit Beverly Hills; Sam, Alex en Clover. De drie zijn in het geheim spionnen in dienst van de organisatie WOOHP (World Organization Of Human Protection), geleid door Jerry. WOOHP heeft als taak de wereld te beschermen tegen allerlei bedreigingen. WOOHP heeft zijn hoofdkwartier in Beverly Hills, en heeft verder vestigingen in Europa en Australië.
Winx club
                                      
Dit heb ik niet heel veel gekeken, maar als ik het keek vond ik het wel heel erg gaaf! Het verhaal van de serie draait om een magische wereld met zes feeën in de hoofdrollen. Er zijn in totaal 6 seizoenen met ieder een ander verhaal, dus ik ga niet alle seizoenen apart omschrijven, maar dit is dus waar het een beetje over gaat. 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit artikel te lezen en weer even het sentimentele kindergevoel hebben terug gekregen. 
Wat waren jullie favorieten tekenfilms?

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten